0

Winter

Nederlands | 22-12-2020 | 240 pages

€21,99

Levertijd: ca. 1-4 werkdagen • Gratis verzending vanaf € 60,- (binnen België) • Gratis afhalen in de winkel

Recensie/Quote

Boek van het Jaar (The Daily Telegraph, The Observer, Evening Standard, The Times, The New York Times) Winter is het tweede boek uit Ali Smiths schitterende seizoencyclus, na de Man Booker Prize-favoriet Herfst. Wat de plot en de meeste personages betreft is het geen vervolg, maar de romans hebben wel vergelijkbare thema’s, en ook in Winter keert de liefde voor kunst terug. Vier mensen – twee oude zussen, een zoon van een van hen en een buitenstaander – vieren samen kerst in een kast van een huis in Cornwall, ook al zijn ze eigenlijk vreemden voor elkaar. Wordt het vrede op aarde voor hen? De winter maakt dingen scherper zichtbaar. Ali Smiths Winter werpt een warme, wijze, vrolijke en compromisloze blik over ons post truth-tijdperk in een tijdloos verhaal over herinneringen, kunst en liefde. Ali Smith werd in 1962 geboren in Inverness, Schotland. Vier van haar romans, waaronder Herfst, werden genomineerd voor de Man Booker Prize. Ze woont in Cambridge. ‘Er zijn weinig schrijvers op het wereldtoneel die zulke onconventionele en verleidelijke fictie produceren. Ali Smith wil een rilling over je rug laten lopen en slaagt daarin met verve. Haar schrijfstijl is een reeks dennenappels, afgevuurd op roze wangetjes.’ THE NEW YORK TIMES ‘Een ontroerende mix van fantasie en allegorie. Actueel, zachtaardig, heerlijk om je in te verliezen.’ JAMES WOOD, THE NEW YORKER ‘Als Ali Smiths vierdelige serie in de toekomst niet tot de meeste originele, troostrijke en inspirerende van alle artistieke antwoorden op “deze dwaze en venijnige chaos” van het heden wordt gerekend, dan hebben we ons in een nog somberdere midwinter gestort dan vaak wordt gevreesd.’ THE FINANCIAL TIMES ‘Smiths proza – met haar typische ondeugende humor en woordspelingen, een welkome herinnering aan het elementairste genot van lezen – laat ons anders naar dingen kijken. Winter bevestigt de kracht van verhalen. Doordrongen van broodnodige humor, vreugde en hoop.’ THE INDEPENDENT

Details

EAN :9789044637953
    Auteur: