Voor een leven met boeken
0

Het bromvliegeffect


Nederlands | 24-06-2021 | 240 pages

€ 22,50


    Bestelbaar


Tekst achterflap

Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes

• Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro’s aan schoonmaakkosten?
• Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?
• En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?

Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.

Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis.

Beluister nu ook de Zoeken naar boeken-podcast over Het bromvliegeffect

Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.

Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Hij werkte 20 jaar in de reclamewereld voor de bekendste merken ter wereld, zoals Heineken en IKEA.


Biografie

Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.

Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Hij werkte 20 jaar in de reclamewereld voor de bekendste merken ter wereld, zoals Heineken en IKEA.



Details

    EAN :9789000374397
    Auteur: 
    Uitgever :Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum
    Publicatiedatum :  24-06-2021
    Formaat :Paperback / softback
    Taal :Nederlands
    Hoogte :141 mm
    Breedte :216 mm
    Dikte :21 mm
    Gewicht :365 gr
    Voorraad : Bestelbaar
    Aantal bladzijden :240
    Trefwoorden :  bromvliegeffect;butterfly effect;gedrag;gedragswetenschap;marketing;reclame;vlindereffect