Aangepaste openingsuren, webshop, en maatregelen rond corona

Beste boekenliefhebbers,

Momenteel is onze boekhandel nog open. Wij blijven ter beschikking voor uw vragen en bestellingen.

 

Openingsuren
De boekhandel is momenteel open op volgende dagen en uren:
- Maandag van 10.00 uur tot 12.30 uur
- Dinsdag van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur
- Woensdag van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur
- Donderdag van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur
- Vrijdag van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur
- Zaterdag van 10.00 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur

 

 

Webshop

Door wijzigingen in de dienstverlening van onze leveranciers kunnen wij een vlotte levering via onze webshop niet garanderen. We houden daarom liever rechtstreeks contact met u om te garanderen dat bestellingen correct verlopen.

U kunt ons voor al uw vragen bereiken via het telefoonnummer 050 333 403 of via e-mail naar klantendienst@dereyghere.be

 

Leveringstermijnen zijn op dit moment moeilijk te voorspellen. Wel kunnen we zeggen dat boeken die we op voorraad hebben - en dat zijn er heel wat - nog steeds vlot tot bij u kunnen geraken. Moeite om te kiezen? Ons persoonlijk advies krijgt u er gratis bij. Zo ben je er zeker van dat je met een tevreden gevoel de komende weken kan doorstaan :-)

 

 

Maatregelen rond corona

Wij nemen de nodige zorg om u en onszelf te beschermen voor infecties. Wil bij een bezoek aan de boekhandel de adviezen van de overheid over social distancing en hygiëne respecteren. Wij nemen zelf alvast maatregelen om onze kassa, betalingsmiddelen en onszelf smetvrij te houden. U kunt dus met een gerust hart op bezoek komen tijdens een wandeling of wanneer u nood heeft aan een frisse neus of net speciaal om een nieuw boek binnen te halen om die neus in te steken.

 

 

Dank voor uw begrip en tot binnenkort!
Thomas Barbier, Yvonne Steinberger
En het team van boekhandel De Reyghere

 

 
 

We vernieuwen, ook online!

Momenteel wordt achter de schermen gewerkt aan een nieuwe website met meer aandacht voor gebruiksgemak, volledigere informatie en een complete opknapbeurt. In afwachting daarvan wordt de huidige website tijdelijk niet meer geüpdatet. In tussentijd kan je de activiteiten van de boekhandel blijven opvolgen via onze nieuwsbrief - inschrijven kan hieronder - en op Facebook via deze link.

 

Dank voor uw begrip en geduld.
Thomas Barbier, Yvonne Steinberger
En het team van boekhandel De Reyghere

 

 
 

Huurvoorwaarden salon

 
 
 

Boven de oudste boekhandel van Vlaanderen pronkt ons salon als kers op de taart. Deze klassieke, authentieke en karaktervolle ruimte wordt door onszelf regelmatig gebruikt voor lezingen, voorstellingen, onze leesgroepen en recepties, maar staat ook ter beschikking voor externe initiatieven. Zo komen nu reeds verschillende bedrijven bij ons vergaderen, hielden we recepties in functie van VIP evenementen en kwamen naast onze eigen leesgroepen ook externe groepen bij ons samen.

 


Mogelijkheden

Ons salon is een mooie ruimte, met bescheiden omvang. We kunnen ze flexibel inrichten en hebben voldoende technisch materiaal om aan een gevarieerd  aanbod van evenementen tegemoet te komen.

- Voordrachten en lezingen

- Recepties

- Vergaderingen

- Leesgroepen

- Kamerconcerten

- Kleinschalige theatervoorstellingen


Capaciteit:

Afhankelijk van de invulling groeit of krimpt ook de capaciteit. Het absolute maximum dat toelaatbaar is, ligt omwille van de locatie op het eerste verdiep, op 50 personen. Indien gebruik wordt gemaakt van tafels i.f.v. vergaderingen, leesgroepen of dergelijke ligt dit aantal iets lager.

- Voor voordrachten, lezingen, recepties en concerten: tot 50 personen

- Vergaderingen of leesgroepen: tot 24 personen


Technische uitrusting en bijstand:

- Technische bijstand voor audio- en videomateriaal wordt door ons voorzien.

- Het opzetten, aanpassen en opruimen van de ruimte is in de prijs inbegrepen.

- Flipchart

- Versterking en microfoon

- Beamer en scherm (mits toeslag; zie prijslijst)


Catering:

- Dranken kunnen worden voorzien. Kosten zijn afhankelijk van drankenkeuze en aantal personen. (zie prijslijst voor details)

- Koffie, thee, fruitsap, water (plat & bruis), wijn (rood en wit)

- Catering wordt niet door ons voorzien. In samenspraak kunnen wel afspraken gemaakt worden voor gebruik van keuken en ruimtes die ter beschikking staan voor een externe cateraar.


Tarieven

We onderscheiden twee tarieven voor particuliere en bedrijfsorganisaties enerzijds en evenementen of bijeenkomsten die een duidelijke link hebben met de literatuur of die over literatuur gaan anderzijds. Hieronder een overzicht.

 

     
 
 

Bedrijven, organisaties

en particulieren

Literaire initiatieven
Huur salon - halve dag
(van 9u tot 13u
of van 14u tot 18u)
€ 250,- € 100,-
Huur salon - hele dag
(van 9u tot 18u)
€ 500,- € 200,-
Huur salon - 's avonds
(van 19u tot 23u)
€ 300,- € 150,-
Dranken
- Wijn (wit & rood)
- Koffie, thee, fruitsap, water
 
€ 15,- per verbruikte fles
€ 5,- per persoon (forfait)
Beamer en scherm € 50,-
! Bovenstaande prijzen zijn exclusief BTW
 
     
 

Aanvragen voor data dienen in overeenkomst te worden vastgelegd en dienen rekening te houden met de programmatie van onze eigen initiatieven. Voor specifieke vragen over uw organisatie of indien u speciale wensen heeft, gelieve contact op te nemen met Yvonne Steinberger via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.